پَرهــــــــون

مرا خود با تو چیزی در میان است

پَرهــــــــون

مرا خود با تو چیزی در میان است

پَرهــــــــون

هفت سال در بلاگفا نوشتم و حالا در بلاگ.
هفت سال نوشتن برایِ خودم عجیب است!
یعنی بلاگفا اگر کمی صبور بود، مهر 94 وبلاگم را می فرستادم مدرسه :)

آغازِ اینجا: 1394/03/17

نوشتن با تنفس آغاز می شود*

جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۵۷ ب.ظ



وقتی در طبقۀ سوم یک آپارتمانِ پنج طبقه، میانِ انبوهی از کتاب‌ها، رویِ زمین نشسته بودم، کتاب «نوشتن با تنفس آغاز می‌شود» را از قفسهٔ کنار دستم بیرون کشیدم و مشتاق شدم تا ببینم کتاب دربارۀ چیست. آن روز‌ها من در یک کتابفروشی کار می‌کردم که به علت نداشتن مخاطب و نبودِ انسان‌هایی با دغدغهٔ مطالعه، مجبور به جمع کردن کتابفروشی شده بودیم. قرار این بود که هرروز ساعت نه تا شش بعدازظهر مشغولِ مرجوع کردن کتاب ها باشیم و در ‌‌نهایت برسیم به یک چهاردیواری که دیگر هیچ کتابی درونش نباشد، بعدش برایِ هم دست تکان دهیم و به انتظار بنشینیم که شاید روزی برسد و ما دوباره برایِ یک دغدغهٔ مشترک دور هم جمع شویم. 


آن روز‌ها به واسطهٔ جمع کردن یک کتابفروشی و همچنین دغدغه‌های روحی دیگر، ذهنِ من آنقدر آشفته بود که تمرکز نوشتنِ هیچ جمله‌ای را نداشتم. تنها، شب‌ها می‌توانستم به موضوعی با تمرکزی کم و بیش فکر کنم و آخرش فکرهام آنقدر تکه تکه و پراکنده بود که هیچ جوره امکان سامان دادن به آن‌ها نبود. آن روز که چهارزانو رویِ زمین و میانِ انبوهی از کتاب‌ها نشسته بودم جمله هایِ کتابِ «نوشتن با تنفس آغاز می‌شود» یادم آورد که چطور می‌شود درمورد فکر، آگاهی به دست آورد و چگونه می‌شود انرژی را با تفکر درست متمرکز کرد و در ‌‌نهایت نتیجه‌ای مطلوب گرفت. اشتباه نکنید، این کتاب ربطی به جمله هایِ آنتونی رابینزی ندارد که با خواندنشان بیشتر یادِ شعارزدگی می‌افتیم. بلکه به شما یاد می‌دهد که چطور فکر و روحِ خود را، در کنارِ پرداختن به جسمتان، مدیریت کنید و به درونتان رجوع کنید و صداهایِ معتبری را که می‌شنوید پیکربندی کنید و بدانید که چه می‌خواهید بنویسید. این کتاب را حدودِ یک ماه و نیمِ پیش شروع کرده‌ام و هنوز به انتهایش نترسیده‌ام. درواقع این کتاب صرفاً جهتِ خواندن و فکر کردن نیست، بلکه در قسمت‌هایی از کتاب شما باید عمل کنید. تمرینِ فیزیکی انجام دهید و آنقدر به درونِ خود توجه کنید که دیگر محیطِ بیرون و دغدغه هایِ فکری آزاردهنده برایتان معنایی نداشته باشد. تا همین جایِ کار که به نیمهٔ کتاب رسیده‌ام، کلمات و جملات و ارجاع هایِ کتاب برایِ من مؤثر بوده است. پیشنهاد می‌کنم اگر برایِ نوشتن پُر از واژه‌اید، اما واژه‌هاتان آشفته اند و نمی‌توانید آن‌ها را پیکر بندی کنید، به سراغِ این کتاب بروید و آرام آرام تأثیرش را رویِ واژه‌هاتان مشاهده کنید. توجه داشته باشید که روالِ خواندن این کتاب با سایرِ کتاب هایِ روان‌شناسی ـ پژوهشی کمی متفاوت است. منتظرِ خواندن تجربه هایِ شما بعد از پرداختن به ارجاع‌ها و سطرهایی از این کتاب هستم. 



*نوشتن با تنفس آغاز می‌شود | پیکربخشی صدایِ معتبر

لرن هرینگ | حمید هاشمی | انتشارات بیدگل | ۹۰۰۰ تومان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۰
زهرا منصف

از دستِ دوست هرچه سِتانی شکر بُوَد  (۳)

۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۳۶ خانوم زرافه
در اولین فرصت تهیه اش می کنم ، به بودنت در کنار اون همه کتاب حسودیم شد .. واقعا خوش به حالت ..



ممنونم بابت این وب زیبا ..
زهرا گفت:
واقعاً دورانِ خوشی بود. و امیدوارم شما هم تجربه ش کنید.

خوشحال می شم تجربه تون بعد از خوندن این کتاب رو بدونم. 
خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم موفق باشین
زهرا گفت:
:)
بابت آدرس جدید هم ممنونم و هم تولد این جا را تبریک میگویم.
خوبه که آرومی و این حس سبکی تو سطر سطر نوشته های اینجا حس میشه.
زهرا گفت:
ممنونم : )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی